Co znamená „Youtuber“
Youtuber je osoba nebo skupina, která pravidelně vytváří a publikuje videa na platformě YouTube.
Tito tvůrci mohou pokrývat široké spektrum témat – od zábavy a her, přes vzdělávací videa, recenze produktů až po osobní vlogy.
Hlavním cílem je budování publika a engagementu (zapojení diváků) prostřednictvím odběrů, komentářů, lajků a sdílení.
Termín „Youtuber“ se používá i pro tvůrce, jejichž kanál je součástí širší značky, a to i když YouTube není jejich jediná platforma.
Role v marketingu
YouTube je druhý největší vyhledávač na světě a Youtubeři mají často výrazný vliv na nákupní rozhodování své komunity.
Firmy s nimi spolupracují v rámci influencer marketingu, produktových recenzí nebo sponzorovaných videí.
Díky osobnímu přístupu tvůrců působí sdělení autentičtěji než tradiční reklama.
Příklad použití
Firma vyrábějící herní příslušenství oslovila populárního českého herního Youtubera, aby otestoval jejich nový headset.
Video získalo přes 150 000 zhlédnutí a firma zaznamenala nárůst prodeje o 35 % během prvního týdne po zveřejnění recenze.